Läste andras bloggar, fick inspiration!

Via bloggvännen BP:s blogg hittade jag Klimakteriehäxans utmaning som handlar om ABC+.

Jag var ju lite ”deppad” för en stund sedan och tyckte att jag inte hade något att komma med på min blogg.

Men då började jag läsa andras och fick en hel del inspiration, plus att jag blev glad av andras bilder och det att jag får se andra platser från hela världen. Resa gratis!

Tre saker, eller företeelser, eller vad som helst som börjar på bokstaven A.

De ska vara något jag ser som positivt.

Annorlunda. Att våga vara annorlunda, avvika från normer, tycker jag är positivt.

Artighet. Det behövs fler artiga människor i samhället 🙂 (Hade inte läst BP:s inlägg innan jag skrev ner mina ord, men ser att vi bägge valt samma)

Andlighet. Betyder mycket för mig.

Mat vid heliga sjön

Kycklingfile.
Kycklingfile.

ABC… Snart kan vi alfabetet. Vi rastade för mat vid ABC Pyhäjärvi (på svenska den heliga sjön). Där träffade vi också laget, Tors spelare och lagledning, som var på väg vidare mot matchorten.

Nu har vi börjat se snöskotrar, ett tecken på att vi snart är i Lappland? Nej, jag vet… det här är bara norra Österbotten men tillåt mig överdriva. Jag vill se renar och isbjörnar och män med tovigt hår och lappmössor 😝