
En härligt solig dag med +20 grader och svalkande vindar, helt perfekt!
Hit kom jag redan klockan 9.50, inte för att gå på Lovisa stadsmuseum, men för att ta del av ett pressinfo. Det arrangerades i parken bakom museibyggnaden.
Kollade därför inte i natt Sveriges match mot Japan, hade så pass tidig väckning. Men bra gick det och vi får se åtminstone en match till med det svenska laget ❤

Ståtligt hus, inte sant?
Efter pressinfot kom ett team från teve, tror de var från Yle och Finlands svenska television. De lär göra något program om 1700-talsmat och hade tur då de kom precis då som föreningen Lovisa Stads Goda Inwånare hade haft sin pressträff. Där fanns således ett par personer i tidsenliga dräkter på plats.

Jag har nu en del bilder på lager, för det kommer ju en söndag då vi ska visa Veckans foton, skyltar osv.
Ikväll bastu, alltid lika skönt. Och det där med att ha tid att göra saker hemma i lugn takt. Torsdagarna är alltid hektiska med anhörigvården och igår hade jag också ett föreningsmöte.
Ser fram emot en utflykt på söndag. Blir den av så ska det bli en massa foton också 🙂























