… sitter jag här tacksam och lycklig över denna dag.
Det kändes nästan som på ”den gamla goda tiden” då jag jobbade mycket på lokaltidningen. Innan jag fick chefsjobben. Massor av foton blev det på den tiden, och jag satt ofta om kvällarna och redigerade dem.
Så gjorde jag också i dag, och nu finns det bidrag till Glad måndag-inlägg, Hur galet som helst, Skyltsöndag, Veckans foton, Fem en fredag och allt möjligt annat. Arkivet välfyllt med andra ord!

Eftersom Åke vill att vi ska visa vad vi sett genom kameralinsen under veckan tar jag inte nu enbart bilder från denna dag, som jag tillbringade i Strömfors bruksmiljö. Första bilden är från Skeppsbron där vi åt både mat och glass med mamma för en vecka sedan.

Den andra bilden togs under grillkvällen i onsdags. Spännande moln och vår fina granhäck 🙂
Sedan väver jag in ett par skyltar här emellan. Till Christians och BP:s ära 😉


Pressinfo vid museet i fredags. Det handlade inte denna gång om Plagen 100 år, men en utställning om att vår badstrand firar 100 år finns där. Skylten till höger tog jag i dag i Strömfors. Koirabaari = hundbar, bar för hunden 🙂 Sådana har blivit allt mer populära hos oss. Vatten till hundarna!
Och så tre bilder till, då Åke vill att vi ska visa fem från veckan som gick.

De får alla bli från Strömfors bruk där jag var med en väninna i dag. Den här vyn är troligen en av de mest fotograferade på området.

Det finns gott om små mysiga affärer i bruksmiljön.

Hungern överraskade, och vi delade på en pizza med tomatsås, parmesan, rucola och tomater. Utsökt god. De har italienska kockar på plats och tomatsåsen kommer inte från burk 🙂
Bjuder på fler bilder från Strömfors bruk under de kommande dagarna.























