Och den bara blommar…

Den här blomman fick jag av min syster och mor i slutet av januari. Nog för att jag i vissa fall vågar påstå mig ha gröna fingrar, men ändå överraskar den här blomman mig. Mina gröna fingrar = att jag inte gör så mycket. Byter till exempel mull för sällan osv.
Hur som helst har den här blomman inte tappat ett enda blad. Bladen till höst- och våreldar jag ägt förut har ganska fort torkat eller mjuknat, åtminstone de som ligger närmast mullen.
Växten har inte heller tappat en enda blomma… och nu skjuter fina knoppar upp. Hurrayhurray!
Och blomman är INTE av plast. Fy på den som ens tänkte tanken…

Jag skulle bara …

… köpa en rullgardin. Och en ny sits till toalettstolen. Men det blev som vanligt lite mer. Och efter det skulle man ju bara … skruva i hop. Tur att maken är händig och dessutom har både tålamod och långa nervtrådar.

I kundvagnen fanns plötsligt bland annat knäckebröd, värmeljus, gardiner, lakan, toalettborstar, förvaringslådor, sittdynor, en liten hylla, en blomma med kruka m.m.

Ni vet, allt möjligt sådant där som man behöver – eller inser att man behöver – då man går runt  där i Ikeas lockande labyrinter. Ingvar Kamprad var ingen dum kille.