Glad måndag! 13-08-2018

Förra veckan glömde jag, tack vare semester och inget inrutat program, att lägga ut Glad måndag 🙂 Men jag ändrade rubriken och fick med det som ett bidrag dagen efter i alla fall.

I dag återgår jag, efter en tio dagar lång semester, till rutinerna som har med tidningsjobbet att göra.

En skojig figur, köpt i Norge, står på trappan hos en väninna.

Glad måndag! 25-06-2018

Ska så småningom återuppta intresset med postcrossingen. Har haft lite paus, inte för att det skulle kännas för dyrt eller så, utan bara för att jag känner att jag inte hunnit. Jag vill skriva nåt meningsfullt på kortet, inte bara ”happy postcrossning” 🙂

Så det här kortet far säkert i väg till något land inom kort, och hoppas att jag hittar en riktig Mumin-fan!

Lite hösttema men Mumin gör en alltid glad 🙂

Hundbilder hittar du hos Tomtan och Anki!
Äntligen liv på Döda Torget i Täby hos BP 🙂
Kajsalisas bidrag finns här!

Glad måndag! 18-06-2018

I dag fyller gudsonen redan 20 år. Oj så den tiden går! Grattis Conny ❤

Någon käpphäst tror jag inte han vill ha till födelsedagen, men de här hästarna är åter populära. Det arrangeras till och med stora tävlingar med dem 🙂

Käpphästar säljs bland annat i sjöfartsmuseets hantverksbod vid Skeppsbron i Lovisa.

Fågelungar och rikt fågelliv hittar du hos Anki, en av många som är med i Glad måndag!
Tomtan berättar att det finns jurtor i Tullingsås i Sverige, fantastiskt!
Kajsalisa har alltid sin speciella humor 🙂
Glad fotbollsmåndag hos BP!

Glad måndag! 11-06-2018

Kristina Elos vackra och fantasieggande, ibland färgstarka skapelser, finns i Klassiska Båtars boda hela sommaren, till och med sista augusti.

Fotoutmaningen Glad måndag har jag själv skapat för några år sedan. Jag tycker att måndagen har haft ett oförtjänt dåligt rykte. Därför önskar jag att andra bloggare som tycker att måndagen kan hyllas också deltar i utmaningen. Det finns inga krav då det gäller motiven, vad som helst duger. Huvudsaken är att läsaren kanske drar lite extra på smilbanden eller på annat sätt blir uppiggad av din bild 🙂

Du måste inte vara med varje måndag, bara då du känner för det.