Låt tiden stanna – älskade högsommar 💕

Vad är vackrare än en bukett med sommarblommor i en burk på ett bord med en vacker dug. Smått plock att äta, här gjorda av smördeg, kaviar och creme fraiche. Kanske där var lite ost också. Blev serverade dessa och lite chips på en träff med vänner igår.

Smördeg kan ju tacksamt varieras nästan i det oändliga. Sätt in en liten korvbit, kyckling, paprika, olika ostar, små tomatbitar, variera med kryddor, lök, lax, löjrom… du kommer säkert på en massa själv 🙂

Det är nu jag önskar att jag kunde stanna tiden. Men då det inte är möjligt försöker jag fånga ögonblicken, njuta i stunden.

I morse vaknade jag redan fem över fem första gången. Tänkte att nu ska jag gå ut en sväng. Men ångrade mig då jag såg att det vara bara elva grader 🙂

Nu värmer solen redan, verkar vara +17 i skuggan och det är lagom. Den där tidiga turen får vänta till en något varmare morgon.

Skulle fotografera humlan med makroinställning, men den var inte med på noterna. Jag fick bara ett foto där insekten vackert kom med. Sedan flög den vidare till något annat dukat blombord 🙂

Efterlängtad frissatid i dag ❤

Hoppas ni alla har det lugnt, lagom varmt och skönt.

Glad måndag! 19-04-2021

Jag väntade och jag väntade på att få humlan på bild. Slutligen sa jag till den ”kom ut nu redan så att jag får fotografera din bakdel”.

Jag förstod ju att humlan hade fullt upp med att insupa nektar, det var ju lördag dessutom!

Strax efter att jag hade tagit denna bild flög humlan med ett argt surr rakt i pannan på mig. Jag var helt oförberedd eftersom jag då ännu hade kameran framför ansiktet. ”Rätt åt dig” surrade humlan ”du ska låta min bakdel vara ifred!”

Blommor och bin…

… var väl vad man kallade sexualupplysningen förr. Och klart man lite förstår varför. Dom är väldigt i farten nu alla humlor och bin andra som insekter som älskar nektar. Dom berusar sig och idkar pollinering hejvilt 🙂

Fulla av vårkänslor är väl dom såsom många människor också just nu.

Köpte den här blomman på vårmarknaden på torget.
Köpte den här blomman på vårmarknaden på torget.

Någon annan än bara jag gillade den :-)
Någon annan än bara jag gillade den 🙂