
Än finns det några fina fönster kvar från Tallinnresan.
De här ju lika som två bär.
Men inte hade jag heller här velat vara fönstertvättare… 🙂
Från Tallinnresan finns ännu ett antal fönster kvar.
Snart når jag jubileumssiffran 100 i serien, få se hur fint fönster jag kan visa då.
Fina fönster, del 90, finns HÄR.

I dag då jag besökte Lappträsk hittade jag en grej som jag senare mot slutet av veckan visar i serien hur-galet-som-helst. Har nämligen redan en annan galen-bild som jag visar i morgon bitti 🙂
En skylt, eller kanske närmare en lapp med en rolig text, hittade jag också i Lappträsk. Till den serien har jag bidrag på lager för flera veckor framöver.
Åter en gång växelverkan med bloggläsarna.
Calle från Sverige skickade den här bilden. Den är tagen ute i skogen vid Bastöna hembygdsgård i Lidköpings trakten.
Tyckte det var kul då en vän till mig fotograferade ett brunnslock i Norge och sedan skickade bilden till mig. Det kallar jag växelverkan med mina läsare. Och jag välkomnar alla som besöker min blogg att göra detsamma. Skicka fina bilder av fönster, brunnslock, fasader, balkonger, blommor, djur… vad som helst du vill visa hos mig 🙂
Här hittar du del 89 i min fönsterserie!

Efter alla inlägg från Lovisa Historiska Hus återgår vi till vardagen. Har ändå många bilder kvar från Tallinn, och tänkte försöka bli av med dem 🙂 … samtidigt som jag vill börja visa lite mer aktuella bilder från min vardag också!

Del 88 i serien hittas HÄR.
… och en fin dörr också. Vet inte vad det här var för en klubb, tycker mig se texten Du Nord, men hittar inget om det på internet. När jag tog den här bilden var det bara en plats av många som vi gick förbi.

Del 87 i min fönsterserie finns HÄR.

Har ännu många fönsterbilder kvar från Tallinn men tänkte visa ett fönster från Lappträsk så här mellan varven. Vi var med Lovisa lärdomsskolas elevförbund där på sommarfest för en dryg vecka sedan och då tog jag den här bilden.
Här är fönstret i sig kanske inte så speciellt, men gardinerna, insynsskyddet (?) och blomman i motljus gjorde att jag fastnade för motivet.

Det här är ett av många fina fönster jag hittade då jag var i Tallinn för en dryg vecka sedan.
Del 84 i serien hittar du HÄR.

Bilden är alltså tagen i Tallinn, på en gata vid namn Dunkri. Har ätit här en gång för några år sedan, det var rejäl husmanskost. I år gick väninnan och jag inte in här, men fönstren är fina, eller hur?
Del 83 i min serie av fina fönster hittar du HÄR!
Nu var det faktiskt ett tag sedan jag hade ett inlägg om fina fönster.
Den 31 juli visade jag del 82 som du hittar här.
Nu har jag åtta fönster på lager från Tallinnresan och här kommer det första.
Fönstret är väldigt litet, bara cirka 30 centimeter högt, så vi undrade vilken funktion det fyllde. Rutan finns på en av de otaliga murarna i staden, jag minns inte mer exakt var bilden togs. På en rundning i muren fanns åtminstone två sådana här minifönster och sedan även lite större rutor.

Har ännu de här fönstren kvar från besöket på Tuhannen tuskan kahvila som jag gjorde för en dryg vecka sedan.

Del 80 i serien hittar du HÄR.