Att behandlas som luft

Ytterligare ett opublicerat minne från trädgårdsmässan i Tammerfors i april.
Ytterligare ett opublicerat minne från trädgårdsmässan i Tammerfors i april.

Häromdagen råkade jag på en vän som jag umgicks ofta med förr. Men någonting har hänt och jag har ingen aning om vad det är. Det finns en obegriplig kyla i luften, blickar vänds bort. Jag har på olika sätt försökt uppmuntra på distans då vännen haft det svårt, till exempel skickat kort och hoppats vi ska kunna ses. Men jag har varken fått tack eller svar.

Slutligen har jag tänkt att det troligen är bäst att ge upp.
Men frågan om varför det gick såhär finns alltid kvar.
Kanske jag vågar ställa den någon gång, direkt till min gamla vän.

Osökt kommer jag ändå att tänka på att en tredje eller fjärde part ligger bakom alltsammans. Under de två senaste åren har jag tvingats inse att alla inte vill mig väl.
Så därför fortsätter jag hoppas att den som hör något ofördelaktigt sägas om mig, eller som undrar om jag har ihop det med nån man, ska våga komma direkt fram till mig och fråga hur saker och ting står till. Det här med män är väl alltid lite extra intressant. I och med att jag har många vänner på den fronten ”paras” jag ju också ihop med flera av dem…

Men som sagt – fråga bara, vad som helst – jag lovar ge ett ärligt svar – utan att bitas först 🙂

 

Mission impossible?

I dag ska jag bland annat intervjua mig själv. Mission impossible? Ska jag stå framför spegeln och ställa ledande och provokativa frågor åt mig själv?

Texten publiceras i en bilaga som kommer ut senare på hösten, men den har inget med min arbetsplats Östra Nyland att göra.

Ska också fila lite på några kapitel i slutet av boken. På torsdagen har jag tänkt laya sidorna, tanken är att få allt klart på söndag kväll och sedan är det tryckeriet-nästa.
Därifrån ska jag endera dagen per post få exempel, samples, som visar vilken papperskvalitet jag valt.

Har också en del andra projekt på G. Texter som ska till Lovisa Tors programblad inför innebandyns ligastart. Bilen ska på reparation (en lampa indikerar att det är något fel på bränsle- och avgasrenaren). Och nu blippar en av våra brandvarnare, vilket jag tror betyder att batteriet håller på att säga upp kontraktet.
Borde också beställa tid till frisören, skriva gratulationskort, skriva dagbok, rensa sms och mejl, kontakta en datorexpert eftersom mitt arbetsredskap tydligen behöver mer minne…
Får utan vidare hela arbetsdagar att gå utan att vara på jobb på riktigt. Det enda lilla minuset med allt jobb jag har att göra här hemma är att det inte ger mig någon lön.