En vägg med kärlekslås i grannkommunen Lappträsk.
En kärleksfull och glad måndag önskar jag er alla!
glad_måndag
Glad måndag! 13-04-2020
Dockor på rad på en bänk i restaurang Kapellet. Hoppas verkligen att vi kan besöka den platsen i sommar.
Just nu tar jag inget för givet. Världen är verkligen konstig, upp och ner.
Men det finns troligen en mening också med allt det som sker nu i samband med coronakrisen.
Håll ut… vi klarar det. Vi har kommit, ganska långt ändå… vi klarar det, hela vägen, de ska sluta så…
Såsom Bo Kaspers orkester sjunger.
Andra som är med i Glad måndag – länkar upp till dem jag hittar!
Glad måndag, 06-04-2020

Den här skylten välkomnade tidigare människor till Lappträsk kommun vid infarten till kyrkoby. Såvitt jag har förstått fick skyltarna inte vara ifred, folk stal dem helt enkelt. Nu finns rävarna utanför biblioteket inne i byn på ett mer övervakat ställe.
Glad måndag och en bra start på nya veckan önskar jag er. Distanskram till alla ❤
Glad måndag! 30-03-2020
Ibland känns det nästan lite krystat för att inte skriva hånfullt… att ha glad-måndag-budskap i dessa tider.
Men lika fort som jag tänkt den tanken slut, tänker jag att det är just nu som vi behöver MÅNGA glad-måndag-bidrag, så att vi tillsammans klarar av den här coronakrisen.
❤

Glad måndag! 23-03-2020

Ja, man önskar ju att man kunde skriva om något annat än coronaviruset. Men våra liv påverkas just nu av det i så pass hög grad att det inte alltid går att undvika.
Vi kan säkert lära oss något av krisen. Nu värnar vi mer om varandra, håller kontakt via sociala medier, ringer varandra och hjälper med bland annat livsmedelsinköp.
Vi blir också innovativa. Näthandel är inget nytt, men den blomstrar nu för många. Hemleveranser av allehanda varor har också blivit vanligare.
Glad måndag till alla mina vänner där ute!
Glad måndag! 16-03-2020
Känns lite avigt att skriva Glad måndag nu då väldigt många känner oro och somliga rentav direkt eller indirekt smittade av coronaviruset 😦
Men livet måste gå vidare på något sätt. Även om det känns svårt också för tidningen. Jag har varit chefredaktör i ganska exakt åtta månader, och det är redan andra gången det händer något sådant som kan påverka tidningens ekonomi. Då allt stängs ner finns det inte mycket att skriva om, men vi kämpar vidare och gör vårt bästa ❤
Den här dockan fanns på utställningen om Nepal i bibban här i Lovisa. Nu flyttar utställningen till grannkommunen Lappträsk. Glad måndag!
Glad måndag! 09-03-2020
– Va? Tar du konjak, på en måndag?
Ungefär så frågade en bekant en annan bekant på Facebook då hon berättade att hon skålade med maken. Tror att det var hans födelsedag.
Är det inte en förlegad tanke att man får skåla bara på fredag och lördag?
Många väljer ju att inte skåla alls längre, alltså i alkohol.
Var och en gör väl hur hen vill?
Här lyfter jag en måndagsskål till er alla 🙂 Ha en fin början på veckan! Satsa på att göra sådant du tycker om att göra och umgås med vänner som ger dig energi ❤

Glad måndag! 02-03-2020 och Månadsbilden mars
Tänk – nu är vi redan inne i mars månad. Underbart med ljusare kvällar. Inte mörkt än vid halv sex ens!
Muminkalendern som jag fick i julklapp av min kära syster är också en stor källa till glädje!

Här sitter också Muminmamman och väntar på våren. Solen lyser, snön smälter, krokusarna tittar fram och katten myser på trappan. Håller hon på med ett handarbete? Och kaffekoppen har hon druckit ur.
Så mysigt! Hoppas bara att hon inte får kallt, att hon har en sittdyna under sig 😀
Glad måndag! 24-02-2020
Fick det här kortet från Ryssland i postcrossingen i dag. Klart att det ”made my day”! Dessutom lyser solen, jag har sovit gott två nätter på raken.
Jag försöker också lära mig tänka att jag inte har ”ansvar för hela världen”. Ibland ligger jag och grubblar om kvällarna innan jag somnar, på allehanda problem. Ni vet, då man är ensam och då natten kommer, då förstorar man lätt en massa saker.
Andra som är med i Glad måndag i dag:
En jordemors liv och lustar, Anki, Geddfish, Konst eller Konstigt, Tomtan, Kajsalisa
Glad måndag! 17-02-2020
I går såg jag det här inlägget hos Sista Försöket, Ingrids blogg.
Det kändes lite kul att vi hade fotograferat orkidéer bägge två.
Mina bilder är tagna hemma hos en väninna som har ett konstgalleri. Jag var där på vernissage i lördags.

Och så kom jag på att det är min namnsdag i Finland i dag 🙂
Vilken bloggare som helst kan vara med i utmaningen Glad måndag! Du måste inte ha ett inlägg varje vecka, du gör hur det passar dig bäst. Huvudsaken är att vi sprider något slag av glädje och ljus över en dag som har oförtjänt dåligt rykte. Måndagar är precis lika bra dagar som alla andra ❤




