Glad måndag! 24-06-2019

Traditionen med de färgglada mattorna på trottoarerna i Lovisa lever vidare. Nya mattor målas, sådana som de här på norra ändan av Alexandersgatan. Gamla mattor får nytt liv om de har blivit slitna under vintern.

Också i Lovisas grannkommun Lappträsk har mattor målats, bland annat utanför ett populärt café.

Glad måndag! 20-05-2019

Det här pusselmotivet med många färger gör mig glad. Och blotta tanken på att kunna börja pussla genast på morgonen likaså. Nu är inte datorn, mejlboxarna och allt jobb som de innebär det första jag tänker på då jag vaknar.

Som vanligt hade jag nästan glömt hur det känns att vara ledig 🙂

Jag är också glad för att jag har fattat ett beslut som gäller min framtid. Då man äntligen gjort det, bestämt sig kring något som känns svårt, – då kommer lättnaden. Så kände jag sommaren 2016 då jag sade upp mig från stora tidningsbolaget och startade eget, så känner jag också i dag.

Förra veckans torsdag kändes mycket jobbigt. Jag grät i telefon då jag talade med några vänner.
Som vanligt hjälpte det att lätta på locket och låta allt pysa ut. Att tala öppet om det som känns svårt, att visa sig sårbar och att veta att man någon gång måste sätta ner foten och säga ifrån.

Jag är måndagsglad och tacksam för mycket, inte minst för att jag vågar känna tillit – livet bär.

Och där ute sjunger fåglarna i högan sky ❤

Glad måndag! 13-05-2019

Mycket rött på min balkong nu! Blommorna ska inte alltid stå på samma plats. De är enkla att flytta enligt behov, om det blir för varmt just där eller om jag behöver plats på bordet för annat.

Nejlikorna doftar gudomligt om kvällarna, det har jag sagt förr 🙂
Glad måndag till er alla!

Glad måndag! 29-04-2019

Sista måndagen i april. Snart är det redan maj månad!
Jag ska försöka njuta varje dag av att se naturen åter vakna till liv ❤

Fågelkonst på Almska Gården.

Med denna färgglada konstfågel som badar i lila ljus i taket önskar jag dig en färgglad och förhoppningsvis även solig dag!

Strax före åtta i morse var det bara +1 grad och det ska vara rätt svalt den närmaste veckan, men det är bara att ta som det är och jag är glad så länge solen visar sig från en klarblå himmel.

Vi börjar nu också använda en del nya redaktionella rutiner och hoppas att arbetet börjar löpa ännu smidigare. Min vikarie blir också så småningom allt mer varm i kläderna och lär sig hela tiden mer om mitt jobb, vilket på sikt gör att jag kan ge ifrån mig ett visst ansvar och ha några lediga dagar då och då.

Det gör att jag känner att det här är en GLAD måndag! Kramar till er alla!

Glad måndag! 22-04-2019

Jag försöker vara tacksam och glad över livet och att jag har ett jobb.
Fastän jobbet krävt insatser också under påsken, och fastän Facebook gör livet surt för mig genom att inte tillåta delning av mina blogginlägg där…

Men den här bilden av en prunkande äng av tulpaner i Holland gör mig ändå glad då jag vet att våren är här och snart även sommaren 🙂

Bilden tog jag på vårmässan i Helsingfors. En hel vägg var fylld av de här tulpanerna där som lökar såldes.

Och OBS! Jag har en ny tävling där jag lottar ut en penna med Muminmotiv. Till tävlingen kommer du genom att klicka på bilden uppe till höger på bloggens startsida.