Detta är inget aprilskämt 🙂
Och är man beroende, så är man.
Finns ju mycket värre saker att bli beroende av än pussel!
I ärlighetens namn började jag med pusslet redan lördagen den 30 mars. Klar med det digra 2000 bitars pusslet var jag onsdagen den 27 mars, så jag klarade mig utan pussel bara tre dygn 😀
Den här serien startade jag för några år sedan. Jag tycker att måndagen har oförtjänt dåligt rykte. Varför sucka och stöna och tänka att nu måste jag på jobb igen, eller att oj så lång tid det är kvar till rajtantajtan-helgen.
Du kan göra måndagen till veckans bästa dag om du själv så vill.
Det här kortet fick jag via postcrossing från Österrike för några dagar sedan.
Det leende du sänder ut, riktar sig tillbaka till dig ❤
Över halva mars månad har redan gått. Snart är våren här på riktigt!
Eftersom jag fortfarande har influensa är jag inte ute, men jag känner måndagsglädje inomhus med mina växter, av vilka den i mitten är ny.
Kroton heter växten i mitten. Jag hade ett par stycken förr, men de dog. Hade haft dem länge. Ibland är det bara så att orken tar slut också för växter.
Det här kortet fick jag i fredags på Klubbhuset i Lovisa. Verksamheten där firade ett år. Det råkade också vara Internationella kvinnodagen då. Så här står ”Hyvää naisten päivää” – Glad kvinnodag!
Vädret ute är grått och ganska kallt. Den här bordsdekorationen går ton i ton med färgerna utomhus just nu.
Själv känner jag mig ganska seg efter att ha suttit i buss över åtta timmar i går. Skrikit och kämpat fram Tors innebandyherrar till en seger i förlängningen.
Att åka i samma buss som spelarna var roligt. Och att vi kom till slutspelet är kul. Lite surt var det dock att vi landade på femte plats i den mycket jämna serien och inte fick välja motståndare själva. Nu tvingas spelarna åka upp till norra Finland två gånger på fyra dagar.
Men – i slutspelet gäller det att besegra alla motståndare man möter, vem de än är – så nu är det bara GLAD MÅNDAG och SE FRAMÅT som gäller 🙂
I måndags för en vecka sedan hade jag i arbetsärenden ett möte på Café Favorit på Alexandersgatan i Lovisa. Det är ett mysigt litet café med tre små rum. Ett där serveringsdisken och några bord finns och två andra personligt inredda rum med glada färger på väggarna. Ofta finns här annorlunda och färgglada konstverk också.
Sommartid kan man sitta ute på gamla apoteksgården och njuta av kaffe, te och tilltugg.
De här tavlorna gör mig verkligt glad! Glad blir jag också då många av mina bloggvänner hakat på glad måndag-serien. Då jag har lite extra tid och minns att göra det, länkar jag till dem.
Geddfishhar fått glatt besked och visar vackra blommor, fina muggar och en söt hund.
Muminmotiv gör mig alltid glad. Köpte här om dagen ett paket med sexton kort. De kan alltid skickas i postcrossingen, de flesta mottagarna brukar trycka ❤ som betyder ”This i a favourite” på muminkorten 🙂
Samtidigt köpte jag ett dagbokshäfte. Men nu måste jag sätta tillfälligt köpstopp vad gäller just dagbokshäften, jag har sådana på lager för åtminstone ett år framöver… 😀
Vem som helst kan vara med i bildutmaningen Glad måndag, som jag startade för något år sedan. Alla bilder som sprider glädje duger. Det kan vara allt från blommor till djur, konstverk eller vad som helst annat.
En på många sätt glad måndag har det faktiskt varit. När jag kom hem från redaktionens möte väntade ett tjockt brevkuvert på hallgolvet och två postcrossingkort!
Happy socks, kort och glada smileymärken!
En mycket kär bloggvän i Sverige hade tänkt på mig och klart att man blir Happy då man får brev!
I postcrossingen får man ha önskemål angående vykorten. Man kan inte kräva något, men berätta vilka kort man gillar. Jag har skrivit att speciellt kort med motiv från Bondfilmer och bilder på Daniel Craig gör mig glad. Och ett sådant kort kom i dag!
Ett kort från Taiwan och ett annat, med Bondmotiv, från Ryssland.
Glad är jag också för att jag i dag har lyckats hålla min arbetstid inom ramarna 9.30–17. Jag har också tagit i användning ett separat arbetstelefonnummer.
Dessutom har jag grillat kycklingfiléer i ugnen. Det var ett tag sedan 🙂
Ytterligare ett minne från läsarresan i Cadiz, Spanien.
Det ser ut som om dom skulle gapa stort, tjurfäktaren och hans kvinna. Tanken var väl att man skulle sticka in sin nuna i hålet, låta någon ta en bild och sedan publicera den på Facebook.
Måndagen är en minst lika bra dag som alla andra. Då börjar en ny vecka, åtminstone ser jag det så. Hos somliga börjar veckan med söndag om jag förstått saken rätt.
Tulpaner har funnits i affärerna en tid nu. Vet inte om de håller så länge, men vackra är de och ett tecken på att våren är i antågande 🙂
Jag ska lite oftare försöka hinna med att länka till andra bloggvänner som är med i Glad måndag, bildutmaningen som jag själv startade för några år sedan.