Konstverk på dörr fotograferad i Konungsdammens julhem i Garnison.
Med detta konstverk i glas önskar jag att ni alla får en fin start på veckan.
Eftersom jag har en arbetsspäckad vecka framför mig kan jag inte lova att jag hinner göra separata länkar till andra bloggare som är med. Men ni får gärna göra såsom en del av er gjort förr – skriv en kommentar och bifoga länken där så hittar mina läsare också era bidrag.
Kanske bara fem månader till sommaren? Om vi får sommar redan i början av maj månad 🙂
Hur det än går med sommarens ankomst får de här blommorna lysa upp vår dag redan nu.
Bilden är tagen på Galleri Theodors vernissage för en vecka sedan. Utställningen med verk av 28 konstnärer pågår till och med den 16 december.
Konstverket heter Pihakukkia (gårdsblommor) och har målats av Olli Mikonheimo.
Ni andra bloggare som är med i Glad måndag får gärna meddela mig, då sätter jag en länk till er blogg här. Det är för mig ett mycket kärt ”besvär” 🙂
Just nu, just härs bidrag med bland annat vackra, frusna höstlöv.
Julmarknadsbilder från Limtorget i Lidköping hittas hos Geddfish.
Seniorvinklats bidrag finns bland kommentarerna. Så faktiskt också Just nu, just här-bloggarens 🙂
En vacker vit blomma och två pingviner hittas hos Anki.
Hos Kajsalisa finns tavlor med finska hårdrockare som motiv 🙂
Läcker upplagda rätter, bland annat, hos BP.
Allt som spirar, växer, gror = glädje tycker jag, kollas hos Tomtan.
Jahapp! Så är det redan sista måndagen i november! Det går undan här.
I december har vi också fyra måndagar, vissa månader har ju fem.
Klistermärken gör mig alltid glad!
Tackar min syster för de här märkena som jag fick på min Elisabeth-namnsdag den 19 november 🙂
Om jag får veta att också DU är med i Glad måndag, sätter jag gärna en länk här till din blogg 🙂
Geddfishvisar en busig hund.
En länk till en rolig låt hittar du bland kommentarerna, av bloggaren Lantlivsbilder.
Söta hundar finns också hos Tomtan.
En fin räv bjuder på gratis frukt åt barn hos Anki.
Ett julklappstips åt personer som sitter ofta vid datorn hittar du hos Seniorvinklat🙂
Färgglada marknadsvaror från ”Döda torget” visas hos BP!
Otroligt vacker julbelysning finns hos Just nu – just här.
Annorlunda och kul som vanligt också hos Kajsalisa– går ju inte att förklara nåt utan bilder, skriver hon 🙂
Ett minne från bokmässan!
Serieteckningar är ju för det mesta roliga och här är det full fräs på Kalle Ankas brorsöner och andra Walt Disney-figurer.
Om du också är med i Glad måndag, låt mig få veta, så länkar jag till din blogg här. Jag försöker fånga upp och hitta dem som är med, men hinner inte alltid surfa runt så mycket som jag önskade.
Älä aikuistu = Bli inte vuxen.
Hos Seniorvinklatkan du titta på en rikblommande azalea! Just nu – Just här visar bland annat läckra blockljus!
Hos Geddfishblir man glad av en grön gubbe och klara, fina färger!
En söt hund med fin luva hittar vi hos Anki!
Curling är en rolig sport, Tomtanvisar bilder!
Tomtar som inte vill se snö? … och annat kul hos BP!
En katt i väska och en glad matte hittar du hos Gärdsmygen! Kajsalisavisar fötternas vinterdäck!
Jag är intresserad av inredning – ibland.
Sedan kan det gå en tid då jag tycker att inredning är ytligt.
Jag gillar olika slags prylar, men inte sådana jag kallar onödiga.
Det finns saker som bär på minnen. Och det finns saker som är fina och praktiska på samma gång.
Det är svårt att förklara. Vi har alla olika smak. Att du skapar ett hem där du själv trivs är ju det viktigaste. Vare sig hemmet är asketiskt eller fullt av grejer.
Glad måndag i alla fall! Med dessa små randiga juliga grisar. För det är väl grisar? 😀
Hos Geddfishhittar du färgglad sophantering på Madeira!
Vacker iskonst, som liknar palmer, hittar du hos Anki! Kajsalisahar SIN syn på glad måndag – är det roligt att diska eller inte? 🙂
Att pussla är kul tycker Seniorvinklat, och jag håller med!
Och BPleker med olivolja i stekpannan 🙂
Hos Tomtanfinns en blå himmel!
Glad måndag med näsan i kålboken bjuder Annettepå!
Det är Gustav Adolfs dag i dag, och Svenska dagen i Finland. Inte en ledig dag (röd dag som svenskarna säger) men den firas på många håll i Finland ändå. Främst av finlandssvenskar, men visst är många finnar med på ett hörn också 🙂
Jag ska i dag bjuda på svamp!
Men eftersom jag inte plockar svamp och knappt känner igen andra än flugsvampen blir det en betongsvamp i stället. Jag hittade den utanför hamnhuset i Lovisa, och tycker det är kul att sådana här små pelare piggas upp i stället för att vara bara grå.
Jag blev lite extra inspirerad av Anki. På hennes blogg finns svampar ofta med!
Glad måndag!
Kajsalisaskriver om släktingar som blev glada 🙂
En vinterljusstake med kottar, mossa annat fint finns hos Anki.
Långpromenad med bästa vännen hos Tomtan.
Så var det dags igen. Att önska glad måndag! Och det för sista gången i oktober 2017.
Den här bilden är en del av en vägg på bokmässan där Inge Lööks vykort, bland annat av de gamla härliga gummorna, fanns till salu.
Inge Löökbor och jobbar bland annat i Lovisa. Numera kan man säga att hon är känd över hela världen. Åtminstone har jag i postcrossingen hittat många som önskar få kort med motiv av Inge Löök. Då har det varit roligt att kunna sända iväg ett sådant och också skriva att jag personligen träffat henne 🙂
Om även du är med i Glad måndag – låt mig få veta! Då länkar jag här till din blogg.
En glad gul filur hittar vi hos Tomtan! Ankivisar hur man kan skoja till det vid en returstation!
Humoristiskt och lite annorlunda hos Kajsalisa!
Bland annat blå himmel och en snygg fika hos BP!
Näst sista måndagen i oktober. Inte många veckor kvar till jul, hörni. Och sedan går vi mot ljusare tid och vår 🙂 En gör vad en kan för att tänka positivt och hålla humöret uppe! Snart är det påsk såsom på bilden ❤
Piia Miettinens konst finns ännu hela oktober månad i Runda Munken. Gå dit och ta en kopp kaffe, kanske en bakelse – och njut av den färgglada konsten!
En riktigt läcker maträtt, som också glädjer med färgerna, finns den här måndagen hos Geddfish!
Lövhögar som man blir glad av att hoppa i och 6-månaders fest ser vi hos Anki!
Fina färger på blomma och frukter hittas hos BP! Kajsalisaär också med med grön ko och ledsen gris 🙂 Tomtanär också med!
Halva oktober har gått – tiden går verkligen fort.
Men jag gläder mig åt tanken att ganska snart är det vår igen 🙂
Det här är en av flera små fina tavlor som finns på väggen i Hotell Degerbys bar. Jag antar att den har varit en bricka förr.
Bilden tog jag i fredags då jag hade en intervju och ett möte i hotellbaren.
Trevlig bild, tycker jag. Men just i dag skålar jag inte i likör 😀
En kille som spexar hittar vi hos Anki, man blir verkligen glad då man ser den bilden 🙂
En glad dam i pigg röd dress som lyser upp mot den vita snön hittas hos Tomtan.
Bland annat blå himmel och höga träd hos Kajsalisa!
Hos Geddfishhittas godsaker i ett gammalt baktråg.
Ett keramikfat och två ljus. Visst ser det ut som ett glatt ansikte 🙂
Det fina med de små ljusen är att bilderna hålls kvar tills ljusen brunnit ut.
… och förresten antar jag att det är redan I DAG som miljongränsen av sidvisningar sprängs på min Flag Counter (finns längre ner till höger på startsidan) … för i går kväll vid 21.30-tiden var där 999 425 visningar.
Hos Ankifinns i dag glada svampparaplyer 🙂
Hos Entomtastankarfår vi se ett höstarrangemang med bland annat ljung. BP visar ett gult, glatt och gott ansikte 🙂 Kajsalisaskriver att man ibland måste anstränga sig lite för att se det som kan göra en glad, som fåglar eller en strimma blå himmel!