Glad måndag! 04-07-2016

Rododendron i Engströms trädgård i Lovisa.
Rododendron i Engströms trädgård i Lovisa.

Den här har säkert blommat ut nu för bilden är tagen i maj. Men visst är blomman vacker.

Det här datumet, den 4 juli, glömmer jag troligen aldrig – för det var vår bröllopsdag från 1998 fram till 2014. Men jag tänker inte längre på dagen med sorg i hjärtat. Åren vi fick tillsammans är ju fyllda av minnen, de allra flesta så roliga och fina att jag fortfarande kan ta upp dem då jag talar med mina vänner. Äktenskapet har utgjort en stor del av mitt liv, varför skulle jag vilja glömma det eller sluta tala om sådant som varit?

I dag är jag nöjd med mitt liv. Jag är fri och på många sätt en annan människa än jag var i tvåsamheten.

Tjohoo, det är måndag! En ny vecka börjar, full av möjligheter!

Glad måndag! 06-06-2016

Om allt har gått enligt mina och Skepparens planer är jag ute på böljan den blå just nu. Då jag inte vet när jag har nätkontakt nästa gång är det bäst med förhandsställda inlägg.

Det är lite så här jag vill leva. Som en uppstickare.
Tränga mig genom asfalt och betong om så behövs. Alltid sträva framåt och uppåt.

Glad_måndag_uppstickare

Glad måndag! 23-05-2016

Säkert bra med tavlor här och där kring en ny skola. Där är det tillåtet att måla och rita.
Säkert bra med tavlor här och där kring en ny skola. Där är det tillåtet att måla och rita. Den här plattan finns vid finska skolan Harjunrinteen koulu i Lovisa.

Den här lediga måndagen har jag inlett med mottot ”TA ITU MED DET SOM ÄR OGJORT!”
Började normalt med frukost och disk. Men sedan greppade jag dammsugaren (vilket i och för sig ska göras veckovis). Efter det tvättade jag balkongsgolvet och energi finns ännu för annat smått och gott.

Förr om åren hade jag vaknat och varit småsur för att Finland inte fick guld i hockey, men sånt kvittar i dag. En silvermedalj är ju hur bra som helst, vi är näst bäst i världen!

Ska försöka komma ihåg att fotografera och leverera fler bilder från min dag i kväll!

Glad måndag! 16-05-2016

Igen en gång, hälsningar från en av våra många fina små byskolor i Lovisa.
Den här planschen hittade jag i Pernå kyrkoby skola.

Teckningar, djur och pigga färger gör en glad!
Teckningar, djur och pigga färger gör en glad!

Har du publicerat något inlägg under samma tema, alltså rubricerat det med ”Glad måndag!” – kontakta mig så sätter jag in en länk till din blogg och just det inlägget!
Tomtan är en av dem som är med sedan en tid tillbaka!

Glad måndag! 09-05-2016

Teckningar jag hittade på en vägg på mässan i Tammerfors för snart en månad sedan.
Teckningar jag hittade på en vägg på mässan i Tammerfors för snart en månad sedan.

Den här veckan presenterar jag Kristallinas blogg. Hon var med i glad måndag för en vecka sedan med en jätteskojig bild. På hennes blogg hittar du också många andra fina foton.

Om du visar något roligt foto under rubriken Glad Måndag, låt mig få veta. Så länkar jag till din blogg nästa vecka. Du måste inte vara med alla måndagar, men kul om du hakar på – för måndagen, den har ett oförtjänt dåligt rykte!