Glad måndag! 18-04-2016

Måndagen har oförtjänt dåligt rykte.
Det har jag försökt upprepa som ett mantra här på min blogg.
Och jag utmanar fler bloggare att varje måndag publicera en glad bild.
Den kan vara rolig eller den kan vara färgglad. Huvudsaken är att den får andra läsare på gott humör. Måndagen är en bra dag, den ger oss en ny start på en vecka som är full av möjligheter ❤

En teckning som jag hittade på Monikas café i Lappträsk.
En teckning som jag hittade på Monikas café i Lappträsk.

Glad måndag! 11-04-2016

Ni som känner mig vet att jag gillar klistermärken.
Ni som känner mig vet att jag gillar klistermärken.

Alltid då jag är i Helsingfors centrum och då tid finns besöker jag Moomin Shop i Forum. Där hittar jag trevliga och prisvärda små saker att lotta ut på min blogg, men också saker jag använder själv. Som klistermärken 😀

Muminfamiljen med vänner gör mig glad! Och att få 180 klistermärken för fyra euro tycker jag var ett fynd!

Min väninna pekade på det lilla glada fejset längst ner till höger på förpackningen. Där kan man läsa att märkena är ämnade åt sådana som är minst tre år gamla. Och det är jag ju!

Glad måndag, 14.03.2016

Närstudie av en bild som hade klistrats på fönstret där jag firade kvällsfesten då jag fyllde 50 för snart fyra år sedan.
Närstudie av en bild som hade klistrats på fönstret där jag firade kvällsfesten då jag fyllde 50 för snart fyra år sedan.

Gillar färgerna och stänket i den här bilden. Fastän jag annars inte är någon större supporter av rosa 🙂

Det här är en av många bilder som jag har hittat i arkivet. Där fanns flera trevliga sådana från min 50-års dag. Den blev ett fint minne.

När jag ser fotografier där ex-maken ser kärleksfullt på mig, bilder av femtio rosor, frukost på sängen, ett fint kort och löften om en härlig sommar med Frankrikeresa… då blir jag inte längre ledsen.
Jag känner bara tacksamhet för att vi fick en så lång tid tillsammans.

Klart att jag någon gång också kan tänka ”föga anade jag då att han knappt två år senare skulle lämna mig”. Att påstå motsatsen, eller att skilsmässan inte berör mig, skulle vara en stor lögn.

Men det är ju så mycket som vi inte vet om följande dag och om vår framtid.
Den kan föra fina överraskningar med sig också. Och det är dem jag väntar på den här våren och sommaren.

Glad måndag! 22-02-2016

En skylt att bli glad åt utanför Lappträsks kommunkansli.
En skylt att bli glad åt utanför Lappträsks kommunkansli.

De här rävarna hade kunnat gå ut på skyltsöndagen också, men jag tycker de lika bra kan glädja oss på en måndag 🙂

Sådana finns också vid infarten till Lappträsks kyrkby. Kommunen marknadsför sig med en rolig video där en tecknad räv medverkar, jag tror jag länkat till den videon någon gång tidigare.

Glad måndag, 01-02-2016

Blir man inte glad av de här teckningarna som jag såg på en vägg i Kapellby skola i Lappträsk för ett par veckor sedan – då blir man väl inte glad av nåt?

Hej! Det är måndag i dag!
Hej! Det är måndag i dag!

Jag hoppas att allt fler bloggare kommer med i den här serien. Ni som redan gjort det eller som ska göra det – berätta det för mig så jag länkar jag till era bloggar och då hittar nya läsare er.