
Gillar den här serien allt mer och mer! Känns inte svårt alls att finna motiv som gör min måndag glad och förhoppningsvis även andras start på veckan lättare.
Främst är det färgerna som tilltalar mig. Men här är ju också motivet underbart. Blommor i fina färger, en öde ö, en man som ger en blomma till en kvinna, en solnedgång- eller en soluppgång, ett oändligt hav. Och en liten fågel.
För drygt tjugo månader sedan hade jag nog inte trott att jag skulle skapa en serie på bloggen som heter Glad måndag 🙂
För tjugo månader sedan trodde jag mitt liv var slut. Jag kände mig som en insekt som gång på gång mosades under en sko. Man trampade på mig och skrattade bakom min rygg. Hon bara trodde att hon var lycklig, att han var hennes.
Men på något sätt reste jag mig.
Och jag vet – jag kan bli krossad fler gånger till i livet. Men det som inte dödade mig första maj 2014 gjorde mig lite starkare och lite mer envis att stå ut och att förstå att jag klarar vad som helst i livet – om jag bara vill.



