Det är så mycket som är fint i vår stad. Sådant som många kanske tar för givet. Att vi har välskötta parker till exempel.

Här kommer ett par favoriter i repris. Parken mittemot polishuset, och Tranbrunnsparken intill.
… fortfarande i Tranbrunnsparken i Lovisa. Vi har haft +16 grader och sol i dag så man klagar inte. Det fina vädret lär fortsätta i morgon.
Ställvis har det varit så kallt om nätterna att de som åkt iväg tidigt med sina bilar tvingats skrapa is från rutorna.
I kväll jobbar jag hemma med en intervju med en östnylänning som bor utomlands. Sådant sköter man praktiskt via mejl.
Dessutom fortsätter jag i sakta mak sortera prylar. En del försöker jag få sålda via Facebook, böcker kanske går bäst på ett loppisbord.
Det enda jag behöver köpa till bostaden är en spegel till hallen och ett datorbord som ersätter den mycket provisoriska lösning jag i all hast gick in för då jag flyttade hit … för tre veckor sedan … TÄNK! Tre veckor har jag redan bott här 🙂

Har visat bilder från några av Lovisas parker, ett avsnitt hittar du här och därifrån till ett annat avsnitt.




I dag visar jag bilder från Tranbrunnsparken och parken som ligger mittemot polisstationen. Lite annorlunda vinklar kanske, gamla träd och sånt.
I morgon kommer bilder från Kapellparken.





Dags för lite bilder från Lovisa igen. Jag har åter haft ork att ta mig runt i stan och bryr numera katten i vad folk eventuellt tänker då de ser mig. Så många personer har bett mig hålla huvudet högt med motiveringen att jag inte har gjort något fel.
Då jag var på väg till veckans besök hos en av mina terapeuter stannade jag upp vid Tranbrunnsparken och tog tre bilder.


Eftersom några läsare har sagt att de gärna vill se bilder från staden där jag bor serverar jag nu några sådana. Inga märkligheter, men så tycker man ju ofta själv. Då man trampat gatorna upp och ner i femtio år tänker man ”vad ska nu det här vara att visa”.
Men jag tänkte att jag då och då skulle visa bilder från helt vanliga platser, inte bara vyer från ställen som skulle passa i turistbroschyrerna. För sådana finns det många av i Lovisa.
Men som sagt, här kommer tre bilder, från platser som inte är märkliga alls 🙂


