Episcleritis

Mystiska damen...
Mystiska damen…

Det var diagnosen jag fick hos läkaren i dag. Han var för övrigt riktigt snygg. Hade kunnat stanna där längre än tio minuter 🙂
Han konstaterade att jag lider av tämligen ofarliga episcleritis. Fick droppar som innehåller Voltaren för att få bukt med det röda.

Försökte ta bild av mig själv, för att visa hur nöjd jag var med nyklippta håret. Men espiscleritis ställde till det. Det röda ögat gör att jag inte ser riktigt klok ut.

Så det får blir en konstnärlig variant av mitt hår och av ett friskt öga 🙂
Det här med att ta selfie med systemkamera är inte heller så lätt.

Njuter nu i skenet av ett levande ljus. Det jag köpte på Corazon Grande-festen.
Har varit en strålande vacker dag med +25 grader. Nu mulnar det till lite och jag misstänker att det snart kommer regn. Men jag har semester och olika små aktiviteter planerade för de kommande dagarna. Livet är här och nu. Kram till er alla ❤

Till förmån för flickhemmet i Cochabamba i Bolivia.
Till förmån för flickhemmet i Cochabamba i Bolivia.

 

Semester del två

Joe Cool - en av Snobbenfavoriterna.
Joe Cool – en av Snobbenfavoriterna.

Den här bilden får symbolisera att jag nu börjar andra delen av min semester. Ska göra några korta resor och visar förstås bilder från dem.
Tanken var ju att jag skulle åka Hurtigruten med start på lördag, men den resan inhiberades tyvärr redan i våras 😦 Kanske jag får chans att åka en annan gång!

Har varit väldigt trött de två senaste dagarna. Lagt mig strax efter nio på kvällen både tisdag och onsdag. Kanske är jag sjuk på något sätt. Eller också väderkänslig, för det blev åska i går kväll och har regnat och åskat även i dag.

Men jag ser fram emot ett par lediga veckor och ett frissabesök i morgon. Lider verkligen med det livlösa håret just nu…
Nya tag i morgon!

Äntligen tid hos frissan!

Sådan lyx då någon annan fixar frisyren.
Sådan lyx då någon annan fixar frisyren.

Hade tid hos frissan redan förra lördagen men så blev hon sjuk och tiden flyttades fram med en vecka. Tänk om man själv alltid skulle orka fixa sin frisyr så fint som frissan gör… men ack, man fixar det man ser i spegeln, det vill säga pannlugg och sidohår 🙂 Inte får man det där andra gjort!

Det här är ingen permanent, bara lite lockar – jag har spikrakt hår annars. Det som krävde tid i dag var att fixa utväxten och att få några slingor till. Jag är mycket nöjd!

Kramar och fin lördag till alla ❤

Superfin dag!

Lite väl rött blev håret kanske men efter några tvättar har de starka tonerna försvunnit.
Lite väl rött blev håret kanske men efter några tvättar har de starka tonerna försvunnit.

Roligt att för en gångs skull kunna skriva en sådan här rubrik och mena varenda bokstav.
Dagen började med att jag blev ompysslad hos frissan. Jag har gått hos samma i trettio år, förutom då jag låtit göra något åt frisyren utomlands. Så vi känner varandra bra och hade mycket tid att prata i dag.

Tack Helén för det fina ljuset!
Tack Helén för det fina ljuset!

Sedan lunchade jag med en kollega och fick prata ännu mer. Hon gav mig också ett stort vitt ljus som hon hoppas ska sprida harmoni i mitt nya hem. Jag älskar ju ljus i alla former så den här gåvan hittade helt rätt.

Jippobetonad och lite annorlunda fotboll.
Jippobetonad och lite annorlunda fotboll.

Staden arrangerade beachparty för hela familjen klockan 15-18 i dag. Ännu strax före halv två regnade det men sedan sprack molntäcket upp och vädret blev helt ypperligt. Vid 18-tiden började det åter regna, men vad gjorde det vi hade uppehåll och människor i flera hundratal på stranden.

Vi hade rusning i vår lilla kiosk och hann inte alls ut för att ta bilder av Jukka Poika och hans band när de uppträdde.

Men som sagt, den här dagen var helt superb – och den ska krönas med premiären av Allsång på Skansen!