Glad måndag! 06-03-2017

Den här pärmbilden tog jag till Tors jubileumstidning hösten 2016.
Den här pärmbilden tog jag till Tors jubileumstidning hösten 2016. Maskoten Tor-Björn poserar.

Heja Tor! Vars innebandysektion fyllde 25 år 2016.
I år gick herrarnas lag i division ett också till slutspel – playoff.
De matcherna inleds på onsdag. Jag vet ju inte om jag klarar av att åka med och titta, för vi startar på bortaplan.
Men jag hoppas jag har ork att kolla följande match hemma fredagen den 10 mars.
Andra som är med i Glad måndag: Anki och Tomtan.
Om du också är det, meddela mig så länkar jag gärna till din blogg!

Glad måndag! 27-02-2017

Sol på kottar och små hjärtan - hoppas de lyser upp er måndag!
Sol på kottar och små hjärtan – hoppas de lyser upp er måndag!

Vi fick mer snö i går, men våren är ändå på gång – det vet vi!
På Alexandersgatans jippo i lördags fick jag syn på de här fina prydnadskottarna.
Andra som är med i Glad måndag är Anki och Tomtan. Länkarna går inte direkt till deras måndagsinlägg, men scrollar du lite hittar du dem.
Låt mig veta om också DU är med Glad måndag, så länkar jag till dig.

 

Glad måndag! 20-02-2017

Det får bli två bilder att starta veckan med i Glad måndag!
De är båda tagna på servicestationer under stopp vi gjort på innebandyns supporterresor.
Samma apa verkar figurera lite här och där 😀

Hej du! Ha en superglad måndag!
Hej du! Ha en superglad måndag!
Svinga i en lian, vetja!
Svinga i en lian, vetja!

Om du är med i Glad måndag, låt mig veta. Jag gör gärna en lista med länkar till bloggare som hakat på. Vet att Tomtan ofta är med!

Uppdaterat måndag 20.2 kl. 15 … Anki hakade också på! Kul – tack för det!

Glad måndag! 13-02-2017

Först hade jag tänkt lägga ut den här som en Vacker vägg.
Den är ju onekligen också en sådan. Men mest blir jag glad av att se den, så den får gå ut i Glad måndag-serien i stället.

Tomtan deltar också i Glad måndag. Om du har en blogg som du vill ha med på listan, meddela mig att du är med – du måste inte producera inlägg regelbundet om måndagar.

Täby centrum, ett härligt och mångsidigt köpcentrum - och Täby var min hemort 1998.
Täby centrum, ett härligt och mångsidigt köpcentrum – och Täby var min hemort 1998.

Glad måndag! 23-01-2017

Fina konstverk!
Fina konstverk!

Barn från gruppen Treffis, som tillhör den öppna dagvården i Lovisa, visar sina konstverk i Kompanjonskapshuset Hörnan.
Huset ligger bara hundra meter från mitt hem. Jag är där rätt ofta, tycker om den trevliga avslappnade atmosfären och människorna som jobbar där.
Förra veckan fyllde Hörnan två år.

Glad måndag! 16-01-2017

Finland 100 år hela året!
Hoppas vi får ha kvar vår självständighet till och med den 6.12.2017 och länge, länge efter det.
I dagens läge, med all orolighet i världen, med ockupationer och andra hemskheter vågar man ju inte ta något för givet.

Men glad måndag! Vi tar en dag i sänder!

Bara korken kvar från flaskan med skumpa som dracks på nyåret. Den tomma flaskan har blivit ljushållare, tack Ann-Louise!
Bara korken kvar från flaskan med skumpa som dracks på nyåret. Den tomma flaskan har blivit ljushållare, tack Ann-Louise!

Glad måndag! 09-01-2017

Glad måndag önskar jag er alla med denna blomsterprakt!
Tog bilden i Täby centrum i Stockholm då jag var där före jul.
Alla dessa färger alltså! Och nog börjar man ju längta en smula till våren och sommaren.

Jag hoppas fler bloggare skulle komma med i serien Glad måndag!
Måndagen är kanske inte veckans mest populära dag, och det tycker jag är orättvist mot den.
Du kan välja vilka bilder som helst till Glad måndag. Det måste inte vara något humoristiskt som får folk att skratta. I stort sett vilka bilder som helst som får folk på gott humör duger.
En som är med i serien är bloggaren entomtastankar.

Ett hav av blomster gör mig glad!
Ett hav av blomster gör mig glad!

Glad måndag! 02-01-2017

Tog på annandag jul del av en intervju i radion med tv- och radioprofilen Kaj Kunnas. Hans kloka ord om hur livet känns efter hjärninfarkten, som han blev återställd från, försöker jag minnas varje dag.
Vi har så mycket att vara tacksamma över. Sådant vi mer eller mindre tar för givet. Allt det där vanliga med att de flesta av oss har tak över huvudet, en säng att sova i, lite mat på bordet, vänner som bryr sig. Men också att vi kan gå ut från våra hem utan rädsla för krypskyttar. Bomberna faller inte ännu över oss, vi behöver inte fly våra hem.

Vi kan också alltid välja att se det positiva. Ibland går det lätt att agera så, ibland behövs en kraftansträngning. Men om vi blir förbannade eller om vi känner avundsjuka, riktas känslorna sist och slutligen mest mot oss själva. För den du är avundsjuk på lider ju inte av det…

Många kloka ord sa den gode Kaj.
Jag önskar er alla en fin start på årets första vecka!

En del av en tavla som hänger på väggen hos min vän Inga i Täby i Sverige.
En del av en tavla som hänger på väggen hos min vän Inga i Täby i Sverige.