Båtutflykt

Lättare att skriva och visa fler bilder efter att jag har kommit hem. Men idag var vi på utflykt med båt. Ett litet familjeföretag ordnade den sju timmar långa utfärden.

20170905_121448
Sandbankar långt utanför land. Här badade vi. Man fick dricka sangria i vattnet om man ville. 
IMG-20170905-WA0002
Stressfree zone. 

Visar fler bilder senare. För jobbigt via mobilen.

 

Kalimera

1504510488792-975377499
Utsikten från hotellets balkong. 

Telefonen är bästa redskapet att blogga via har jag kommit fram till.

Men så mycket tid att göra det har jag inte 😎

Dagarna fördriver vi på stranden. Läser. Äter gott. Dricker gott. Vi har hittat favorittavernor och en minimarket som blivit vår 😍

Imorgon på havsutflykt.

At your service again!

Ett par dagar var han packad – inte berusad dock, fastän Bond brukar vara det ibland. Nej, han var liksom bara ihopvikt 😀
Jag ville inte ta risken att han skulle skadas under flytten, så jag bar honom själv. Även om han bara kostade 20 euro då jag köpte honom från England blev han i längden en dyr affär. Jag tänker inte avslöja vad frakten kostade… 😀

Men det viktigaste av allt. Nu är han åter på plats! Och han ser lika nöjd ut som alltid.

At your service, madam!

Lite mer hjälp hade jag gärna tagit emot av honom de senaste dagarna. Men han var ju som sagt (ned)packad…

Så jag fick slita själv med flyttstädningen och gick sex gånger upp och ner för trapporna till tredje våningen innan allt var klart på gamla stället. Svetten rann, bra motion!

Här fortsätter packandet, i nya bostaden. Men nu är det främst med resväskan i fokus!

Mörbultad – men det tyngsta är fixat!

Det var ju sannerligen inte jag som kånkade möblerna och lådorna i dag. Men jag är mörbultad ändå. Steg upp sex i morse och arrangerade det sista, lyfte själv en hel del, för att jobbet skulle gå smidigt för flyttföretaget. Har anlitat GP Muutot förr, ett helt suveränt företag!

Nu är dock det tyngsta jobbet gjort. Ska städa på gamla stället i morgon. Sedan återstår förstås att packa upp och att hitta bra platser för möblerna. Vet redan nu att jag i framtiden vill köpa ett nytt tv-bord, behöver ett litet möblemang till köket också. Men jag kan leva med tillfälliga lösningar i månader om så behövs. Efter Greklandssemestern måste jag jobba lite igen. Men allt har sin tid, och snart är det semesterresa med en fin vän som väntar.

Här ska jag sova i natt.

Många av mina fina bloggvänner har bett om att få se bilder från bostaden. Även om allt inte alls hittat sin plats än kan jag visa lite redan nu. Jag gillar den här fondväggen jättemycket ❤

Lådor, lådor, lådor… och för att få veta vad som finns i dem får jag fortsätta med hemma-gymmet 🙂 Lyfta och flytta.

Här finns väldigt mycket som är tillfälligt, bland annat mattorna på golvet som lades på plats enbart som för att skydda golvet under flytten.
Gillar också den här fondväggen 🙂

Minimalistiskt.

Att ha det så här enkelt gillar jag bäst. Försöker få allt lika minimalistiskt här hemma – på sikt. Det kräver lite tid, men den tiden har jag ju, hela hösten och vintern, om jag får leva.

Viktigt i kylskåpet!

I samband med Lovisa Historiska Hus-dagarna köpte jag chilispetsad marmelad från Baccatums stånd i Delikatessernas park. Och förstås besökte jag Formansgården där Petris Chocolate Room fanns på plats. Det blev några skivor mörk choklad med havssalt och tre praliner.

Viktiga saker att ha i kylskåpet då jag i dag flyttar in i nya bostaden 😀