Keramik av Lovisakonstnären Luru Hirva. Hennes utställning på Galleri Theodor är slut för i år, men minnet av den gör mig glad. Lite Heja Sverige över det blågula här 🙂
Andra som bloggar kring glad måndag är:
Keramik av Lovisakonstnären Luru Hirva. Hennes utställning på Galleri Theodor är slut för i år, men minnet av den gör mig glad. Lite Heja Sverige över det blågula här 🙂
Andra som bloggar kring glad måndag är:


Många av mina bloggvänner är också med i Glad Måndag-serien.
Vilka bilder som helst duger – färgglada saker, blommor, något roligt som får oss att skratta eller le. I serien har vi också sett tokroliga selfies 🙂
Jag länkar till de Glad-måndag-bloggar som jag råkar hitta under veckan, eller som själva anmäler till mig att de är med – vilket Anki gjort 🙂
Lizzyfix visar rosa fina ting och blommor!
En superfin toalett hittar du hos Geddfish!
Och härliga luftballonger hos BP, väcker minnen hos mig från tiden då jag bodde i Täby.
Sybils sida är också med!
En hälsning från läsarfesten!
Eller från blomsterlådorna på Skeppsbro-området!

En vacker blomma hittar du också hos Anki denna vecka. Lizzyfix visar en spännande bild av ”ett gubbansikte” i blombusken 🙂
Många fina bilder på djur och natur hittar du hos Entomtastankar. Och en rolig badanka hittar du hos Konst eller konstigt!

En sådan här brevlåda måste väl vilken brevbärare som helst bli glad av. Även, och i synnerhet, på en måndag!
Lissyfix är också med den här veckan! Konst eller Konstigt och Ankis bildblogg ävenså.

Glad måndag är en serie jag uppfann då jag tyckte att måndagar förtjänade en bättre behandling. Måndagen är början på en ny vecka, full av lika många möjligheter som alla andra dagar under veckan.
I serien kan man publicera vilka bilder som helst, huvudsaken är att de gör dig själv glad eller på något sätt har en uppiggande effekt 🙂
Här finns en lista på andra som är med / eller som varit med i Glad måndag. Är du också det? Vill du att länken till din blogg ska komma på samma lista, meddela mig 🙂
Anki skickade en pingback så genom att klicka på hennes namn hittar du hennes färskaste inlägg. Gärdsmygen likaså.
Lizzyfix kom också med på måndagskvällen! Och BP:s inlägg hittade jag på tisdag.
Om man är med EN gång betyder det inte att man måste producera bilder alla måndagar. Huvudsaken är att Glad Måndag-budskap sprids då och då.
Ett minne från en av trädgårdsrundorna, den här bilden togs hos Engströms i Garnison. Fler trädgårdsbilder lär det bli inom kort, säkert i flera portioner, eftersom jag i morgon åker på en heldagsutfärd till trakter nordväst om Tammerfors. Det är Trädgårdsföreningens sommarutfärd och även om jag inte har en egen trädgård, eller kanske just därför – är jag väldigt förtjust i att se andras.

Här finns en lista till bloggare som tidigare i somras också haft bidrag i serien Glad måndag.

I Glad måndag är många av mina bloggvänner med. Jag har länkat till dem förr men gör det på nytt nu – och ber dig som också någon gång är med i Glad måndag att meddela mig om du vill med på listan!
Glad måndag fick hos mig början för rätt länge sedan. Det är mitt 78:e inlägg på den fronten. Tanken är att man får publicera vilka roliga, vackra, trevliga, färgglada bilder som helst – bara det är något som gör dig glad. För måndagen, den har i vanliga fall oförtjänt dåligt rykte!
Fyra måndagar har vi denna månad att glädja oss åt.
De här fina ugglorna finns till salu på Lovisa sjöfartsmuseum!

Den här veckan har jag hittat Glad måndags-inlägg hos
Ankisbildblogg
Entomtastankar
Geddfish
Konst eller Konstigt
Inte klokt så fort tiden går! Det här är maj månads sista måndag!
Andra Glad måndag hittar du den här veckan åtminstone hos Geddfish, hos Konst eller Konstigt, hos Entomtastankar och på Ankis Bildblogg.
Den kära majmånaden till ära bjuder jag på bilder av gamla bilar!

Och så en bild av gamla etiketter från förpackningsmuseet i Pyttis.
Glad måndag!