Första kortet framme!

Mitt första postcrossing-kort har nått Storbritannien. Två och en halv vecka tog resan. Efter det har jag skickat fyra till, och alla till Ryssland. Man får alltså inte välja själv vart kortet ska, det skulle inte funka särskilt bra på det sättet.
Och inget fel på Ryssland! Jag hoppas korten hittar fram. Men jag hoppas ändå att mitt sjätte kort får gå till något annat land, det blir lite enformigt annars.

Det är kortet far i väg till Moskva.
Det är kortet far i väg till Moskva.

Postcrossing

Har skickat mina två första vykort i postcrossing. Är så pass ny där att jag ännu inte hunnit få ta emot mitt första kort. Men jag lovar berätta om det den dag det kommer!

Det här kortet for i väg till Storbritannien.
Det här kortet for i väg till Storbritannien.

Det finns många regler man ska följa för att postcrossingen ska fungera. Jag läste dem noga och finner dem alla relevanta och bra.

Några prestationskrav tycker jag ändå inte att man behöver ha. Mottagarna har sina önskemål om vilka kort de vill ha, men de ger ofta fler alternativ än ett. Skulle jag inte råka lyckas bemöta deras önskemål skickar jag ett kort som jag själv tycker är fint. Svårare än så är det inte.

I morgon har vi åter en ny vecka framför oss, med Glad måndag och Gemsofmylifes fotoutmaning. Dessutom har jag två intervjuer, och resten av veckan finns det något inbokat varje dag.
Ingen stress, men inget långtråkigt heller 🙂