Onsdagskväll. Jag är ofta trött efter att ha jobbat intensivt från morgon till kväll med tidningen. Kom ut en halvtimme då jag behövde handla i affären. Lite synd att ha så mycket jobb vid datorn nu då det är fint sommarväder ute, men jag satsar på att försöka njuta en del av morgondagen och på lördag-söndag.

Det är lite svårt att beskriva vad allt jag gör under en arbetsdag. Textredigering och mejlhantering säger inte så mycket. Planering av hur sidorna ska läggas upp i veckans tidning, planering av kommande tidningar, kontakter med frilansare… Skriver artiklar själv, följer med layouten på distans och har kontakt med kollegor på distans gällande den och annat innehåll i tidningen.
Betalar ibland fakturor, räknar arvoden, skriver texter på webben, följer så gott jag hinner och kan med vad andra medier skriver.
Kreativt till max, intressant, utmanande. Men också sådant som gör hjärnan, ryggen och sittmusklerna trötta.
Har således inte under måndag, tisdag, onsdag hunnit cykla runt och ta nya foton, så jag visar några från veckoslutet istället.








































