
Vaknade till regn och rusk och bara +14 grader. Inomhus mörkt som i en säck, så jag tände ett par levande ljus.
Regnet förväntas upphöra till 17-tiden så då kanske vi kan grilla som planerat. Annars måste det bli en annan dag.
Frissa igår, och ett av de där många försöken att ta en bra bild av sig själv. Det blev väl så där… men numera är jag inte sträng mot mig själv. Jag duger som jag är 🙂


Hos Klimakteriehäxan är det i dag bokstaven E som gäller. Hon skriver så här: ”Vi kan aldrig få för många trevliga företeelser i vår vardag, små eller stora, eller hur? Visst vill vi fortsätta att plussa på med fler?! Det är det ABC+ går ut på. Tre exempel per bokstav, en ny varje onsdag, vi har hunnit fram till E+!”
Det första ordet som jag tycker är viktigt att både kunna känna och förmedla är EMPATI.
Sedan gillar jag ENERGI, då den är positiv.
EFTERRÄTT finns det alltid plats för i magen 🙂
Jag brukar lista de tio ord jag kommer på först av allt och sedan välja ut de tre bästa.
De övriga orden jag kom på var:
Envis (bra att vara ibland, på rätt sätt)
Elegant
Elektrolyter (jag dricker ibland som brustabletter då det är mycket varmt ute)
Evighet (den känns tröstande, men att vänta på nåt trevligt i en evighet är ju inte lika kul)
Elektricitet (behövs till mycket)
Erfarenhet
Exklusiv