Stora sommarnumrens tid

Igår kom Kurirens stora sommarnummer ut, och där finns ett reportage från Lovisa som jag har skrivit.

Överlag är det nu de dubbla sommarnumrens tid för många tidningar.

Nya Östis hade också ett sådant nummer den 18 juni och nästan tidning kommer 2 juli. I sommar-NÖ skrev jag bland annat om Samir som drabbades av TBE. En fästing som bar på viruset, och som gjorde vältränade Samir nästan oförmögen att gå. Han fick starta från noll med det mesta och var länge beroende av andra. I dag, sex år senare, mår han bra, men han har också fått förlikas med tanken att aldrig bli i lika god form som han var innan han blev sjuk.
Lösnummer av NÖ kan köpas här.

I Nya Östis 18 juni ingick också mitt och kollegans Monicas glasstest 🙂

I går hittade grannen de första smultronen i odlingsspalten och jag fick såsom traditionen påbjuder också ett. I NÖ den 9 juli borde ett reportage ingå där jag intervjuat Ordodlaren, kollegan och ”gamla” läraren från min gymnasietid, Märtha. Hon sover utomhus så ofta det är möjligt under hela sommaren, och reportaget handlar om det.

Glad för varje liten kommentar – ha en fin dag!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.