Alla år som jag levt med fårskallar

… ja, det var ett härligt citat från Mandelmanns jul ❤
Ett helt härligt, underbart program på Sveriges TV4.
Ni får tycka vad ni vill, ogilla Ernst eller Mandelmanns, men jag bara ÄLSKAR de här programmen.

Hög myspysfaktor 🙂

Ja, men stressa inte folk – det är ingen fara, det är jul bara 🙂
Och fåren är som en kalender för hela året, från lamningen på våren till allt som händer därefter.

Jag har också varit med om traditionell korvstoppning. Kan inte påstå att jag gillade det 🙂 Men jag gillar att det finns andra som gillar det och orkar hålla på med traditionella metoder.

Foto taget från tv-sändningen.

… och det där med den ratade julgranen 🙂 Som inte passade in i huset men som fick glädja grisarna i stället. Som jag älskade det ❤

Stressa inte, gör julen till de dagar du själv vill ha.

Vi kan fira jul precis hur vi vill. Det finns inga måsten.

Men kom ihåg – glöm inte de stoppade korvarna i skorstenen om du röker dem där 😀

 

Tre månader senare…

… har två av mina Bondtavlor kommit upp på väggen.
Alltså jag flyttade in här för snart tre månader sedan – men inte ska man stressa 🙂

Ändå! Trumpetfanfar! Och ett ❤ – ligt tack till en kollega från Nya Östis som hjälpte mig!

Han tar allt mer plats hos mig – Daniel ”James Bond” Craig 🙂

Full fräs har det varit i dag också. Skrev ut en artikel från gårdagen, gjorde en ny intervju som jag skriver ut i morgon. Hann på fika med en vän som varit med i ett jultidningsprojekt, som nu nästan är avslutat.

Men NU ska jag ta det lugnt.
Och ser fram emot Mandelmanns jul på tv (Sverige-kanal) ❤

Det bästa med Ernst jul…

… på Sveriges TV 4 är att jag bara kan sitta vid teven och titta när han håller på med en massa kladdigt godis. Han påtar ihop olika prydnader, och vare sig jag tycker de är fina eller inte, så njuter jag av att se honom göra allt det där som jag inte tänker ta itu med 😀

Jag går till en lokal julmarknad och köper bröd och lotter.
Såsom i Köpbacka gamla småskola i dag.

Alltid välbesökt julmarknad.

Sedan tittar jag på Strömsö där man också pysslar så det härliga står till – man stickar, virkar, målar, tillreder mat och snickrar.
BRA att nån orkar hålla på.

För mig är avkoppling att bara kolla när andra jobbar. Och som kronan på verket – Bingolotto 😀

Träffade presidenten

Då jag till mina vänner sagt att jag bland annat försenar mig från Tors match i dag, för att jag ska träffa presidenten, eller att en lunchdate måste förläggas till ett visst klockslag, för att jag efter den skulle träffa presidenten… var det ju en och annan som höjde på ögonbrynen.

– Den riktiga presidenten? Inte bara en president i nån klubb, som till exempel Lions?

Inte bara en pappgubbe – nej det är en livslevande president.

Förra gången lär det inför presidentvalet bara ha funnits en gubbe i papp i köpcentret Galleria, men nu kom presidenten själv till Lovisa. Han talade om olika värdefrågor men också om hemliga uppgifter som berör underrättelselagen och som läckt ut till media. Den grejen tänkte jag ta upp i papperstidningen, men förstås hade många gjort det till största nyheten och jag syntes själv flera gånger i tv-nyheternas sändning…

Underbar förrätt.

Innan jag träffade presidenten åt jag lunch med en väninna och Bella har den här härliga bruschetta mozzarellan på menyn som förrätt. Behövde ju ingen varmrätt efter det här 🙂

Restaurang Kapellet.

Från restaurang Kapellet där presidenten höll sin kampanjträff hastade jag till idrottshallen för att se Tors sista match före julpausen.  Det blev förlust efter straffslagstävling, men en poäng fick vi med oss.