Trees on Tuesdays, del 3

Tycker om att fotografera träd – finns ju många sådana i Finland 🙂

Det är Susan som håller i utmaningen, fler träd hittas på hennes blogg.

Det var en kylig dag för en vecka sedan då jag var på utfärd med en vän. Strömfors kyrka var ett resmål och här ses hjältegravar intill den. Och så det här ståtliga trädet då.

Trees on Tuesdays, 21 april 2020

Jag är då och då med i olika utmaningar.
Har nu missat Veckans ord två veckor efter varandra hos Mrs Susanne.
Men tänker att jag inte får vara för sträng mot mig själv, jag deltar där jag hinner. Och nu deltar jag i Trees on Tuesdays hos Susan.

Ett träd i älskade Kapellparken i Lovisa. Bilden tagen ungefär för en vecka sedan. Ser ni hjärtat på stammen? ❤

Trees on Tuesdays

Hittade den här i arkivet, tagen vid vår badstrand för några veckor sedan. Det finns vackra tallar där, bara hundra meter från sandstrandens vattenbryn.

Det är Susan som har uppfunnit den här bildutmaningen.

Från och till känns corona skrämmande. Vill tänka på annat, men mycket kretsar kring det. Isolering, att inte få träffa mamma mer än på trappan då hon tar emot butikskassen. Ringer henne varje kväll.

Inga redaktionsmöten. Har förstås insett att jobbet funkar utan dem också. Det finns mejl, Messenger och telefon. Kanske vi ska ha något videomöte nån gång, gäller att kolla vilken teknik alla har tillgång till hemma.

Men visst börjar vi nu när vi är inne på fjärde veckan av undantagstillstånd sakna mycket av det sociala umgänget. Att inte kunna sitta på ett café eller på en restaurang, att fundera ut till vilken affär man kan gå och när utan att där är trängsel.

Tålamodet sätts på prov.
Vi måste klara detta. Tillsammans.