… ännu då klockan är 21.30. Något att blicka tillbaka på och minnas när hösten och vinters mörker åter sänker sig. Den mörka och kalla tiden på året får jag allt svårare med ju äldre jag blir.

Skönt att komma ut för att göra nyhetsartiklar ibland.
Att enbart syssla med mejl och textredigering är inte så givande i längden.
Det har blivit rejält varmt här. +23 kanske inte låter så mycket och det är halvmulet, men åskan verkar lura bakom hörnet. Någon hörde den i våra trakter i morse, enligt uppdateringar på Facebook, men jag hörde inget – om det alls åskade över Lovisa innerstad.
Enligt prognoserna ska värmen hålla i sig över en vecka, så det är bara att njuta 🙂
Det var bra att min syster i går kväll sa att nu ska hon ta en bild av en fin buske på mammas gård. Då stannade även jag upp och tog bilder av andra buskar, syrenerna som doftar så himmelskt gott.
Gårdagen var till en början mulen och regnsjuk. Men mot eftermiddagen och kvällen sprack molntäcket upp!

I dag har det varit sedvanlig tidningsplanering. Paradsidan och nyhetssidorna har skissats upp. Annars har det mest handlat om textredigering och frilanskontakter. Nya Östis läsarfest har planerats flera månader men ännu återstår en hel del av pusslet. Festen firas den 29 juni.
Satte iväg några paket på posten och var på apoteket för att köpa Compeedplåster. De hör liksom också sommaren till 😀 Då jag börjar gå barfota i skor dyker blåsor tyvärr upp också fastän skorna inte är helt nya och INTE för små.
Möten och intervjuer finns inprickade för alla dagar resten av veckan. Mellan varven gäller det att passa på att ta allt som sommaren erbjuder tillvara. Dagar blir till veckor som blir månader och år 🙂
… och så härliga, intressanta människor det finns! Många kände jag sedan tidigare, men nya bekantskaper blev det också.
I ett bord bildade vi en ny handlingskraftig regering. Olika problem dök upp, men vi löste dem direkt. Bland annat då det visade sig att en medlem som skulle hämta vin till bordet fastnade nånstans på vägen och började babbla med andra människor. Han fick sparken från regeringen direkt 😀


Jag var bjuden till två fester. En ute på landet och en inne i stan. Känner stor tacksamhet för det ❤
Och glad för att jag hade sinnesnärvaro nog att bryta upp strax före midnatt. Hur roligt det än var är man ingen ungdom längre. Vaknätter frestar på 🙂
Bit för bit får allt mer i mitt hem den prägel jag vill ha. Till och med skylten på toadörren bytte jag ut 🙂
Glad skyltsöndag! Den här serien förvaltas av bloggaren BP. Hos henne hittar du länkar till flera bloggare som visar skyltar, planscher och texter av olika slag.

… som började tidigt på förmiddagen med studentfotografering.
En väninnas dotter får sin vita mössa i dag, och många väljer att ta fotografier också före festen. Under festen har familjerna fullt upp och plötsligt bara ”glömmer man att fotografera”.
Strålande vackert väder, lite blåsigt men lagom varmt med +16 grader. Härligt för alla som satsar på att också fira sina studenter utomhus.
Det blir ingen studentbild här eftersom de fotona är privata och familjen ska få se dem först. Men jag testade kameran i Skeppsbrons miljö där några av bilderna togs.

Senare i dag kommer juni månads bild från Muminkalendern 😀

Delade det här med två väninnor tidig kväll. Kanske inte ser ut som något man blir mätt av, men sedan delade vi ännu på en jättepizza! Otroligt god och frasig med salami, aioli. lök och feta på Locale i Lovisa.
Den här dagen har gått till förberedelser. Dels för nästa veckas Nya Östis, dels för de två studentfester jag är bjuden till i morgon ❤
Dagen började med regn och bara +9 grader. Men sedan kom solen fram och det blev lagom varmt. Morgondagen och söndagen ser ut att bjuda på hyfsat väder och sedan ska värmeböljan på +24 – +28 komma!
I morgon har jag ett hedersuppdrag som gör mig lite pirrig redan nu. Jag ska fotografera en av vårens studenter. Någon proffsfotograf är jag inte, men mycket tacksam för förtroendet 🙂
Äntligen blev den av, en träff som vi planerat länge. Ibland är det svårt att få tidtabeller att synka, då man jobbar mycket och på olika orter. Men i dag hade vi båda en ledig dag och vädret gynnade oss. Det var mycket folk i rörelse på Skeppsbron, fastän det som vanligt inte syns på mina bilder 😀





Och sedan satt vi ännu på en bänk och tittade ut över Lovisaviken och pratade om allt möjligt. En värdefull stund tillsammans med en god vän ❤
