
Jag övernattade inte där, varken på toan eller hotellet.
Men jag gillar handfaten! Hemma skulle jag inte ha gröna väggar av kakel med blommigt mönstrad tapet ovanför. Men det här är inte hemma, och allt som är lite annorlunda är ju kul 🙂

Hälsningar från balkongen! Nu ska det vända, vädret ska bli soligare och varmare. Kanske inte helt och hållet i dag, några skurar har utlovats. Men imorgon borde vi ha närmare 20 grader.
Påskliljorna har mamma plockat på sin gård, fick dem igår. Samtidigt som jag köpte en hängpelargon till mamma på mors dag köpte jag även två till åt mig själv, så nu har jag fem här hemma 🙂
Glad måndag på er alla!

Det har blivit god fart i krukan sedan jag lyfte in luktärterna från kyliga balkongen till varma lägenheten.
Jag har vattnat rejält och haft dem under en lampa 🙂
Snart ska de klara sig ute på inglasade balkongen ❤


Det är sista måndagen i april. Helt otroligt hur tiden rusar. Lite för fort går det då man jobbar, och då det åter blev kallt, grått och blåsigt känns det lite trist.
Jag tycker att vi efter coronapandemin, som ännu inte gett med sig, skulle behöva och vara värda lite mer sol och värme. Men vädret kan vi inte rå på.
Så därför blickar jag tillbaka en dryg vecka. Det var mycket varmt och soligt på min systers terrass och då tog jag det här fotot.
Glad måndag och vi hoppas det blir ens lite varmare i maj månad. I dag har vi +6 grader klockan 15 på eftermiddagen. Känns som +2 säger telefonen.


Jag förstod ju att humlan hade fullt upp med att insupa nektar, det var ju lördag dessutom!
Strax efter att jag hade tagit denna bild flög humlan med ett argt surr rakt i pannan på mig. Jag var helt oförberedd eftersom jag då ännu hade kameran framför ansiktet. ”Rätt åt dig” surrade humlan ”du ska låta min bakdel vara ifred!”
Ett glatt och gott minne från förra veckan, då jag fick morotskaka av min syster. Den smalt i munnen, mumsfilibabba!


I väntan på påsk har jag köpt några videkvistar. Tillsammans med kvistar från en bukett som jag köpte till mig själv på Kvinnodagen blev det fint. Gäller att återanvända så långt man kan ❤ I bakgrunden syns mina gula påskhyacinter som snart har blommat ut.
Nu i väntan på påskhelgen – Glad måndag till er alla vänner därute!


Längtar otroligt mycket efter lite vårvärme nu. Vi har ännu snö kvar, några minusgrader, mycket kall vind, is på sina ställen på gator och trottoarer. Men löften finns om att få +2 – +8 grader inom kort.
Måndagarna går snabbt. Börjar jobba senast runt halv tio. Vi har så kallat storspridningsnummer på torsdag. Tidningen delas ut till över 10 000 hushåll och har extra många annonser och sidor med artiklar. Det kräver långsiktsplanering och mycket samarbete och koordinering.
Bilden är från Freestyles månadskalender. Fotot är tagit av konstnären Outi Välitalo och jag fick tillstånd att publicera kalenderbilderna då jag berättar vem som är fotograf och dessutom länkar till tidningen 🙂

Visst blir det en glad måndag då man får så här många kort genom brevinkastet. Även fastän Mumin ser arg ut 😀
Nu ska jag skärpa mig och skicka kort till vänner den här våren och även få iväg några postcrossingkort. Systemet där bygger ju på att då man sänder pc-kort själv får man också kort tillbaka. Det är inte som gamla tidernas kedjebrev – det här funkar faktiskt.