Måndagskvällen brukar vara glad i sällskap av Lotta på Liseberg. Den här bilden tog jag via teven för en vecka sedan.
Jag gillar numera mera programmet med Lotta än Allsång på Skansen. -För något år sedan var det tvärtom.

Måndagskvällen brukar vara glad i sällskap av Lotta på Liseberg. Den här bilden tog jag via teven för en vecka sedan.
Jag gillar numera mera programmet med Lotta än Allsång på Skansen. -För något år sedan var det tvärtom.


Dessvärre är det inte frågan om en Porsche. Eller kanske lika bra så, för då skulle någon tro att jag har vunnit på Lotto eller att jag har en enorm lön 😀
Men den här Porschen har jag faktiskt sett på riktigt och jag tog ett foto av en väninna som fick sätta sig i den. Själv satte jag mig inte i bilen. Jag tänkte att jag kanske aldrig kommer upp från det låga sätet 😱😂 eller inte VILL komma bort från bilen.
Är tillbaka på jobbet och antar att det är full fart hela dagen med redaktionellt arbete. Gör därför ett förhandsinställt inlägg, och använder en bild från den tredje juli då jag var på 50-års fest. Och naturligtvis är det festföremålet själv som har bakat, fixat till, även de här godsakerna!


Hoppas senare i dag kunna visa andra glad-måndag-bilder, del 2 för den här dagen. Ska på en liten utfärd i dag och på en behandling som jag aldrig tidigare i mitt liv tagit del av 🙂
Riktigt extra glad måndag blir det då jag känner doften av mina luktärter! Tillsvidare endast en helt utslagen blomma, men två andra kommer.
De måste plockas rätt snart så att nya blommor orkar komma fram. Man får inte låt plantorna börja fröa, då tar blomningen slut.

Från Desigual-fröna som jag fick av bloggvännen BP har inget ännu börjat växa, men jag har inte gett upp med dem.
I går klippte syrran och jag ogräs i sommarvärmen hos mamma. Konstigt så fort allt växer fastän det inte regnat mycket. Brännässlor trivs runt ett uthus och i ett skuggigt hörn på tomten, och sånt vill man ju ogärna ha. Det var för sent att göra nässelsoppa på dem. Och tror ni att jag skulle ha gjort om jag varit tidigare ute med det? Hahaa. NÄ!

I kväll möter Finland Belgien i gruppspelets sista match. Tyvärr börjar matchen så sent som klockan 22 och jag skulle behöva sova ordentligt. Efter matcherna är jag ofta uppe i varv, hur det än går 😀 Men så pass unikt är det ändå att Finland spelar fotbolls-EM så jag vill inte missa kvällens match.
Det blev verkligen en glad måndag med ett kuvert genom brevluckan då dagsposten kom! Min bloggvän BP hade lovat skicka frön till en blomma till dem som ville ha sådana. Vi var två som ville testa på Desiguals blommor, och i dag kom kuvertet. Tusen tack BP!
Nu ska det bli spännande att så småningom se om det kommer upp några blommor från dessa frön enligt den här metoden.

Med konstverk från Kapellparken i Lovisa! Där finns flera, så jag ska försöka komma loss någon dag för att ta bilder även av dem 🙂
Den här utmaningen med Glad måndag-bilder startade jag för ett antal år sedan och ganska många andra bloggare är med. Saknas ditt namn / din blogg från den här listan – meddela mig så länkar jag upp även till dig!


Där skrev jag FRÅN: Carita . TILL: Carita.
Till mina medarbetare på tidningen säger jag numera också alltid ”Vi ska inte stressa”. Tidningen har inga anställda, alla jobbar på frilansbasis. Det ska vara roligt att jobba på Nya Östis. Och lika ofta säger jag ”Vi gör vårt bästa. Det räcker.”

Glad måndag till er alla! Ta några djupa andetag och kom ihåg att du ÄR fantastisk. Du duger precis som du är ❤
Bilderna på tulpanerna är tagna i lördags men jag önskar er en glad måndag med dem! Det är alltså blommor som odlats på en privat liten egnahemshustomt i Lovisa och som sedan säljs direkt till kunden, antingen på torget då lokala producenter säljer där, eller via små blomsteraffärer i staden.


