Glad måndag! 21-12-2020

Ibland tycker jag att mina Glad Måndag-inlägg varit lite trista eller platta 🙂 Det är ju inte alltid man hittar det där roliga och färgsprakande eller skojiga och annorlunda att fotografera.

Å andra sidan ska Glad Måndag vara en prestigelös utmaning.

Små mjuka kakor.

En helt underbar julklapp! Jag beundrar alla som kan baka, och de här mjuka kakorna är små, bakade i små formar.
Jag är inte så bra på att baka kakor, de gånger jag har försökt har de inte blivit vackra 😀
I Finland talar man om torrkakor då det är sådana här kakor som inte har grädde och mycket annan fyllning. Med väninnorna började fundera varför det är så. Kakorna är ju inte torra! I Sverige tror jag att man talar om mjuka kakor.

Den här nya mattan är jag också nöjd med. Den gamla var det i och för sig inget fel på och jag gav bort den till en vän. Det var bara det att den gled runt då den var av bomull och alldeles för lätt. Soffan höll mattan på plats någorlunda, men inte helt och hållet. Den här mattan är av styvare material och hålls där den ska vara.

Glad måndag! 14-12-2020

Strul med nätet betyder extra stress då man distansjobbar, och då så gott som allt vi gör med tidningen är beroende av nätförbindelse.
Fick också ett dödsbud i dag 😦 Ingen nära släkting, men en god vän har gått bort alldeles för tidigt.
Så det känns lite krystat med Glad måndag-rop… Men julgranen på min gård, som jag fotograferade i går kväll, får förmedla tröst om att livet trots allt går vidare.

bsh

Glad måndag! 23-11-2020

Första söndagen i advent firar vi först om en knapp vecka. Då tar jag fram adventsstaken. Men visst är det fint med olika ljuskällor och nu så här en månad före jul kan jag godkänna allt från tomtar till julstjärnor.

Man ser mycket i det här fönstret, som är Cafe Favorits på Alexandersgatan. Speglingar från byggnaden mittemot. En tomte, en kaffepanna, blommor, de röda fina trästolarna. Och så skylten med bilden av en hund. Här är alltså också hundar välkomna in ❤

Glad måndag och en fin start på veckan önskar jag er alla!

Glad måndag! 16-11-2020 och utlottning av reflex!

Pussel gör mig lugn och glad, i motsats till vad en del bloggvänner skrivit –  det vill säga att de skulle bli frustrerade och kanske rentav arga och tappa nerverna med pussel 😀

Brödbilen i Paris var den första som började forma sig. Har också fått ihop ett par luftballonger 🙂

Glad måndag hoppas jag att det blir också för bloggvännen Geddfish. Det är nämligen hon som vann Lilla My-reflexbrickan i månadens utlottning.

I dag är det väldigt grått och regnigt ute, så reflex behövs!

Glad måndag! 09-11-2020

Glad måndag-hälsningar med ett pussel som blev klart i lördags.
1500 bitar och favoritmotivet Comic. Följande pussel som jag kanske börjar med inom en vecka har också comic-motiv.

Många ansikten, fötter, händer och kameler fanns det 😀

Och så påminner jag om utlottningen av reflexbrickan. En vecka återstår av tävlingstiden. Det kostar inget att delta.
Gå till startsidan, klicka på bilden till lotteriet uppe till höger, skriv en kommentar och saken är klar. Extra glad blir jag om du länkar till min tävling via din blogg, men det är inget måste.

Glad måndag! 02-11-2020, och månadsbilden

Med novembermånads bild i kalendern önskar jag er en bra start på veckan och en glad måndag! Här finns en lista på andra som brukar delta i den här utmaningen. Om du brukar skriva Glad måndag-inlägg och om ditt namn och länken till din blogg saknas från listan, meddela mig här via kommentarerna så kommer du med!

November månads bild.

Muminfigurerna gör mig alltid glad. Därför får Mumintrollet vara med i Glad måndag även om bilden speglar en viss oro.

Det är november och mumintrollen behöver halsdukar. De har tagit sig ner för en stege och är på väg mot något okänt och spännande, även skrämmande?

Så här ter sig nog livet för många just nu. Vi känner oro och rädsla. Vart är världen på väg? När blir vi kvitt covid-19?

Vi tar en dag i taget och gör det bästa vi kan i ett läge vi måste acceptera ❤

Glad måndag! 21-09-2020

Ska fresta här nu med en del efterrätter och börjar med denna.
Det var inte jag som beställde just den här, jag tog en glass den kvällen. Men väninnan valde pannacotta med vit choklad och pistagenötter då vi var på Locale för en dryg vecka sedan.

Här finns en lista på andra som är med i den prestigefria utmaningen Glad Måndag. Om länken till din blogg saknas, det vill säga om du då och då med i Glad måndag, låt mig veta det så kommer du med på listan 🙂