Det var ju D, ja

Bilderna har inget med bokstaven D att göra. Men ett inlägg utan bilder går inte heller för sig, så jag visar de pioner min väninna hämtade i lördags. Till vänster hur buketten såg ut på lördag, till höger hur den såg ut igår onsdag. Helt fantastiska blommor. Jag byter vatten varje dag och låter dem bara ha lite på botten av vasen.

Hos Klimakteriehäxan är det bokstaven D som gäller. Igår då jag hade min kvällssits i soffan, där jag ofta skriver och läser, gjorde jag en spontan lista på trevliga och bra saker och företeelser. Utan att grunna något skrev jag ner de tio första jag kom på.

Diamanter, dator, dimma, dansa, driftig, delaktig, dörrar, design, dokumentärer, drömmar.

Av D-orden som klingar bäst valde jag ut DESIGN, för sådan intresserar mig, även om jag inte har råd att skaffa så mycket i den vägen. Såg igår på ett program om nordiska designers från Danmark, Sverige, Norge och Finland. De är såväl många som fantastiska.

Något annat jag behöver dagligen är DATORN.

Och så då DRÖMMAR. Jag drömmer mycket om nätterna och våra drömmar i livet ska vi inte ge upp.

Angående dokumentärer tycker jag att ni som har möjlighet att se ”Att sälja en sommarstuga” ska göra det.

Då jag funderade på ord dök också en del med lite negativ klang upp: Dejting, dyster, dynga, dryg, dåre, dumbom, dyrt… 🙂

Dejtingen kunde jag skriva hundra inlägg om… Har inte dejtat via nätet på några år nu eftersom resultatet alltid var detsamma. ”Kan vi ses direkt, kan vi ringa direkt”… och när vi ses så helst inte på offentlig plats, säger han som ofta är upptagen eller enbart ute efter sex, eller på något annat sätt en mycket underlig person… Dejtingsajterna är nästan heller aldrig gratis och jag vill inte betala för sånt skit, där så kallade matchningar ändå inte leder till nånting vettigt.

Nyser, snorar och ”gråter”

I natt började jag nysa alldeles förfärligt. Var tvungen att snyta mig flera gånger. ”Snoret” är dock genomskinligt och rinner lätt. Antar att det här är något slag av lindrig variant av biverkningar av Moderna-vaccinet mot covid-19 som jag fick i går. Nysningar, torrhosta och rinnande ögon – det har fortsatt hela denna dag.

Armen, och platsen där sticket gavs, är ömt vid beröring och något styv. Men inget värre där heller.

Får följa upp det här och hoppas att symptomen går om inom några dagar. Att jag inte får feber som håller i länge osv.

Jag har inte på många år tagit influensavaccin, eftersom jag blev sjukare av dem än utan dem…
Jag har också ställt mig tveksam till detta vaccin mot covid-19. Men så har jag låtit mig övertalas. Covid-19 är ingen vanlig säsongsinfluensa. Det blir liksom att välja mellan att drabbas av covid-19 eller av de biverkningar vaccinet kan ge…

Pioner som jag köpte från en affär igår. Klippte av stjälkarna och fick nytt liv i blommorna. Hoppas att de har kraft att slå ut 🙂 ❤

Glad valborgskväll och första maj!

En bordsdekoration för valborgsmässoafton, köpt från blomsteraffären bakom hörnet. Nu gäller det att stödja de lokala företagarna så mycket som vi bara kan!

I kväll blir det lite take-away-food och nåt gott att dricka. Glasen är inte smutsiga, det retar mig lite att de ser dammiga ut på bilden. De är dessutom gröna…
Nå, man kan inte få allt i livet och man ska inte fastna på detaljer.

Glada vappen och i morgon, glad första maj!

Kväll med fina vänner

Vi träffas minst ett par gånger per år.
Vi träffas minst ett par gånger per år.

Tack för en trevlig kväll hemma hos Outis föräldrar. Mycket har man att prata om då man ses högst ett par gånger per år.

Fräsch sallad.
Fräsch sallad.

Outis mamma hade svängt till en riktigt fräsch sallad med riktiga blommor i, så goda dom var!  Lite ägg, oliver och bacon gav sälta.

Bordsprydnad.
Bordsprydnad.

Och festdukningen toppades av pioner från familjens trädgård.

I dag är jag särskilt tacksam för att jag har många vänner. Det har varit en tung helg med trakasserier och människor som vänt mig ryggen. Men då nöden är som störst brukar vännerna visa var dom finns och svaret på bönerna kommer.

Jag som ännu i går undrade hur jag ska orka med mitt stundvis krävande jobb känner mig full av tillit i kväll. Tack alla fina, ingen nämnd och ingen glömd, som gett mig stöd.